Sprzedaż produktów za pomocą internetu rozwija się w niesamowitym tempie. Coraz więcej osób korzysta z tego rozwiązania. Głównie dlatego, że jest to ogromna możliwość oszczędzenia czasu.
W łatwy sposób możesz obejrzeć interesujący Cię produkt, przeczytać jego opis, zapoznać się z jego zdjęciami i zamówić prosto do drzwi swojego domu lub do paczkomatu – by odebrać w dogodnym dla siebie czasie. Dlatego też z drugiej strony, coraz większa liczba osób pragnie rozpocząć sprzedaż internetową w roli przedsiębiorcy. Jednym z modeli logistycznych, które oferuje ogromne korzyści jest dropshipping. Sprzedaż w modelu dropshipping z pozoru wydaje się prosta, jednak istnieje kilka elementów, na które należy zwrócić uwagę. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.
Sprzedaż w modelu dropshipping
Warto wyjaśnić czym w ogóle jest dropshipping. Model dropshipping to jeden z modeli logistycznych, w którym towar do klienta wysyłany jest bezpośrednio z hurtowni lub od producenta. Towar nie przechodzi w żaden sposób przez ręce sprzedającego. Sprzedający zajmuje się jedynie wysyłą składnaych zamówień do hurtowni/producenta. Dlatego też osoba zajmująca się sprzedażą w modelu dropshipping nie musi martwić się o magazynowanie towarów czy ich pakowanie oraz wysyłanie poprzez kuriera. Może skupić się na zupełnie innych aspektach, takich jak np. marketing czy wysoka jakość obsługi klienta.
Wady sprzedaży w modelu dropshipping
- odpowiedzialność za wysyłane towary (uszkodzenia, opóźnienia, pomyłki),
- utrudniona komunikacja w przypadku zwrotów czy reklamacji,
- ograniczenia nakładane przez hurtownie / producentów.
To trzy najważniejsze wady sprzedaży w modelu dropshipping. Jednak należy pamiętać, że jeśli znajdziesz odpowiednią hurtownie lub producenta – może zapewnić Ci najwyższą jakość obsługi, a wyżej wymienione elementy praktycznie w ogóle nie będą występować (choć powiedzenie, że wcale nie będą występować, jest wręcz niemożliwe).
Podsumowanie
Sprzedaż w modelu dropshipping, jak i inne elementy posiada zarówno wady, jak i zalety – więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj: https://www.erpbox.pl/sprzedaz-w-modelu-dropshipping-czym-jest-i-jak-na-niej-skorzystac/. Zawsze przed rozpoczęciem sprzedaży należy zapoznać się z ofertą hurtowni czy producenta, tak, by zweryfikować, czy spełnia on Twoje oczekiwania. Najważniejszym elementem jest jednak fakt, że wysyłka leży po stronie hurtowni, dlatego też możesz skupić niemal całą swoją uwagę na marketingu czy obsłudze klienta.
Powiązane tematy
Jestem milionerem! – jak zbudować takie przekonanie i faktycznie nim zostać?
Nowoczesna integracja
Escape room – pomysł na integrację pracowników